Radost z pohybu v každém věku i formě!

Fitness tipy...

Mám dvě opravdu velké životní vášně, a to tanec a jídlo :-). Za ty roky, které obě své vášně provozuji, mám s oběmi dost zkušeností. O tu první se s vámi pravidelně dělím v tělocvičně a vrátím se k ní zde v textu níže; k té druhé - jsem super teoretik :-), ale jednu svou fungující, lehce drastickou dietu mám, takže konečně Hurá, plíživě přibývající deka spacifikuji i v praxi trýzní chuťových buněk a je mi zas o něco lehčeji. Ráda osobně poreferuji, více se zde o známé "ne"rovnici "příjem je menší než výdej" rozšiřovat nebudu.

Kromě trýzně chuťového chtíče však funguje i ta veledůležitá věc, a to spalování. Spalování formou pohybu. A dle mé zkušenosti právě tanečního pohybu. Pro udržení váhy a fyzičky dvakrát týdně, pro váhový úbytek minimálně třikrát týdně.

Když bych podlehla a v jednom či druhém dlouhodobě "zašvindlovala", dosáhla by má už tak výrazná masa živé váhy klidně dvojnásobku :-).

S těmi, kterým ani jedno ani druhé není šumák, bych se ráda podělila o pár tipů, které jsem si buď vyzkoušela sama na sobě nebo je vyčetla z děl zkušenějších a vzdělanějších:

 

Rozjezd: Vše má svou předehru, takže nepřepalme začátek

Intenzitu pohybu pak zvýšíme zapojením rukou, jejich zdvihem nad hlavu, výkopy, poskoky a zrychlením tempa

Kdykoli si vzpomenete, stáhněte bříško. Pozor - stále dýchejte

S zataženým bříškem pozor na zvednutá ramena a pravidelné dýchání

Užívám si střídání tempa pomalejších a rychlejších skladeb - na plno - infantilní příklad: Budu-li takto zacházet se svým čtyřkolým mazlíkem, tedy brzda plyn brzda plyn, spotřeba v nádrži se rapidně zvýší, než když dám nohu na plyn a nesundám ji až do Brna. Opětovné přidání plynu spotřebu - spalování prostě zvýší, a to je to, čeho tady většina z nás, vedle vyčištění hlavy, tanečního vyřádění se a vybičování k lepší fyzičce, chce dosáhnout

Nabízí-li to taneční prvek, propnu údy do příjemného mravenčení = vyšší intenzita

Nabízí-li to taneční prvek, posunu těžiště co nejníž - podřep, výpad, pohyb v roznožení co nejníže to lze atp. Výpad /podřep do dálky a k zemi je nejúčinnější prvek na hýždě

Kdykoli si vzpomenu, stáhnu bříško

Narovnám záda - vypnu prsa. Výsledkem je optické zeštíhlení a omlazení o pár let!

Kdykoli si vzpomenu, stáhnu bříško

Prvky v roznožení provádím co "nejširší" - tedy opět co nejvíce snížím těžiště.

Kdykoli si vzpomenu, stáhnu bříško

Krouživý pohyb pánví zpevňuje břišní svaly, zeštíhluje pas, posiluje šikmé břišní svaly, o to více, když stáhnu bříško

Závěrečné protažení by mělo být příjemné. Ve stoji roznožném nemám propnutá kolena!, propnu je pouze při prvcích, kdy přitahuji tělo k noze a protahuji tak zadní část končetiny. Mám i při protažení stažené bříško, rovná záda a lehce podsazenou pánev

A na závěr - kdykoli si vzpomenu, stáhnu bříško, narovnám záda a budu mít radost ze života, protože tohle všechno prostě "můžu"!

 

                       Díky, že mě nenecháváte švindlovat. Vaše Markéta

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode